تفاوت شمع موتور معمولی با سوزنی در چیست؟

در این مقاله سعی میکنیم نگاه تخصصی تری به شمع خودرو بیندازیم:

1_ شمع موتور چیست؟

2_ کار شمع موتور جیست؟

3_ اهمیت شمع موتور چیست؟

شمع موتور قطعه ای از خانواده سیستم برق و تزریق سوخت خودرو است که در موتورهای بنزینی در محفطه سیلندر قرار میگیرد و همزمان با ورود سوخت و اکسیژن ؛ مثلث آتش را تکمیل کرده و اقدام به جرقه میکند.

انفجار حاصل ؛ باعث عقب راندن پیستون و تولید یک نیروی مکانیکی شده و تداوم این عمل تبدیل به یک نیروی محرکه و در حالت کلی باعث روشن شدن موتور و حرکت خودروی شما میشود.

پس تا اینجا متوجه شدیم که بدون حضور شمع موتور هیچ انفجار و احتراق و حرکتی نخواهیم داشت.

تامین تمام برق خودرو و در واقع هر چیزی که شما در خودرو به کار میبرید از جمله: پخش ؛ چراغ ؛ کولر ؛ بالابر شیشه ؛ مه شکن و … همه بعد از روشن شدن خودرو از نیروی موتور تامین میشود و باتری از مدار تامین خارج میشود. لذا هرگونه ضعف در احتراق مستقیما بر سایر موارد ذکر شده تاثیر میگذارد و شما از حالت خودروی خود خسته میشوید ؛ اینجاست که اهمیت واقعی شمع موتور آشکار میشود.

چرا باید شمع موتور اصلی باشد؟!

چیزی که اهمیت شمع موتور را برجسته میکند توانایی تحمل حرارت در این شرایط سخت و ادامه فعالیت و جرقه زنی است پس به این نتیجه میرسیم که مواد اولیه شمع باید از آلیاژ ها و ترکیبات مقاوم و همچنین طراحی آنها باید بسیار تخصصی باشد.

این موضوع باعث شده که تولید شمع موتور خودرو همواره دردست شرکتهای معتبر با سابقه طولانی باشد.شرکتهای معتبر که اکثرا آمریکایی ؛ اروپایی و ژاپنی هستند و تا کنون نیز این بازار را در دست دارند و محصولات تقلبی هیچگاه نتوانسته اند در این بازار؛ محلی از اعراب داشته باشند.

بارزترین ویژگی شمع موتور این است که به محض استفاده از نوع تقلبی آن ؛ متوجه خواهید شد که خودرو درست کار نمیکند ؛ و شمع ذوب و قطع شده و یا میترکد و …

پس توصیه ی ما انتخاب شمع موتور اورجینال در هر شرایط است که در فروشگاه تخصصی کارنیوال پارتس در دسترس شما میباشد.

تفاوت فروشگاه کارنیوال با سایر فروشگاه ها:

ما با تکیه بر واردات و فروش عمده؛ محصولات را به دست مشتریان میرسانیم. در فروشگاه کارنیوال شما محصولات را به دست مشتریان میرسانیم.

درفروشگاه کارنیوال شما محصولات را بدون واسطه و مستقیم از وارد کننده یا عمده فروش خریداری میکنید.

لازم به ذکر است ما همواره محصولات اصل و تقلبی مشابه را از طریق بلاگ کارنیوال به مشتریان اطلاع رسانی میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *