شلگیر چیست و چه مزایایی دارد؟

شلگیر یا گل پخش کن یکی از آپشن های خودرو میباشد که وظیفه اصلی آن جلوگیری از رسیدن گرد و خاک یا گل و لای و آبی است که لاستیک خودرو در هنگام حرکت از خود متساعد میکند.

این محصول جزو قطعات کسری اکثر اتومبیل هاست ؛ برای ساخت شلگیر از قطعه ای پلاستیکی استفاده میکنند.

شلگیرها در خودرو پشت چرخ و جلوی چرخ به حالت نیم دایره ای شکل قرار میگیرند.

شلگیر یکی از بخش های اصلی برند خودرو میباشد که ریسک برخورد آن با دیگر اجسام بسیار بالا است.

یک روز بارانی و با جاده ای مملو از سنگ ریزه میتواند کابوس هر راننده ای باشد؛ دقائقی بعد از شروع باران ؛ حرکت خودرو حتی با کمترین سرعت نیز میتواند موجب پاشیدن گل و لای و آب از چرخ ها به بدنه خودرو شود که کمترین آثار منفی آن میتواند آلوده شدن بدنه ماشین شما باشد.

در حالی که به نظر میرسد چاره ای برای این پیشامد وجود ندارد؛ قطعه ای ساده و نسبتا ارزان و با دوام میتواند مانع از این کار شود.

اهمیت شلگیر خودرو نه فقط در روزهای بارانی بلکه در هنگام رانندگی در جاده های ناهموار یا آسفالت های قدیمی نیز کاملا محسوس است و از قطعات خودرو که احتمال سوراخ شدن یا آسیب دیدن آنها وجود دارد محافظت میکند.

متاسفانه در بیشتر خودرو ها این قطعه برروی خودرو نصب نشده و رانندگان باید آنرا به صورت جداگانه خریداری کنند و یا هنگام سفارش خودرو آنرا به صورت آپشن اختیار نمایند.

شلگیر یا همان گل پخش کن کمی هم برظاهر خودرو تاثیر گزار است و با عریض کردن نمای پشت آن ؛ به صورت بصری ارتفاع صندوق عقب را کمتر میکند.

بنابراین برای کسانی که به خودرو های اسپرت یا اصطلاحا کپ علاقه دارند اما تمایلی به کاهش ارتفاع خودروی خود ندارند گزینه ی نسبتا مناسبی است.

 شلگیر کجای بدنه ی خودرو قرار میگیرد؟!

شلگیر حالتی نیم دایره دارد و زیر گلگیر و پشت لاستیک و به وسیله پیچ یا خار نصب میشود.

شلگیر های جلویی معمولا اندازه کوچکتری نسبت به شلگیرهای عقب دارند. در بعضی شلگیر ها دریچه ای برای دسترسی راحت تر به قطعات جلوبندی وجود دارد.

شما میتوانید شلگیر خودروی خود را با اطمینان خاطر از کارنیوال پارتس تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *