دسته موتور و خرابی آن

امروز میخواهیم مطلبی کوتاه اما مفید در رابطه با دسته موتور خودرو با هم بخوانیم:

دسته موتور یا همان Engine Ancher Mount یکی از قطعات خودرو است که وظیفه ی آن تحمل وزن موتور میباشد.

البته اتصال آن به موتور به معنی یک اتصال ساده و بذون خاصیت نیست ودر کنار این ارتباط باید اهداف و انتظاراتی که مد نظر است؛ تامین شود.

خودرو برای تحمل وزن جعبه دنده نیز دارای اتصالاتی است که به آن دسته گیربکس یا به قول بعضی مکانیک ها دسته موتور گیربکس نیز گفته میشود. این دسته ها در خودروهایی که جعبه دنده در پشت موتور و زیر دالان گاردان قرار دارد؛ به راحتی قابل دیدن است و کارکرد مهمی نیز دارند.

موتور هنگام تولید نیرو؛ گاز خوردن های ناگهانی؛ عبور از دست انداز؛ به واسطه لزرش های ذاتی خود پیشرانه؛ تقه های ناشی از رها شدن کلاچ یا درگیری و خلاص شدن تایر ها و … به دلیل حالت گردشی که دارد و از طرف دیگر چون به بقیه قسمت ها وصل شده؛ علاقه زیادی به تکانهای جانبی پیدا میکند تا این انرژی را دفع کند.

ذر این طور مواقع موتور نباید بیشتر از حد مشخصی بازی کند و به همین دلیل باید به جایی محکم شود.

تنها جایی که میتواند این پیچش را تحمل کند؛ شاسی است.

اما اگر موتور یا جعبه دنده به طور کاملا ثابت مثلا با استفاده از پیچ و مهره و یا جوش به شاسی متصل شود؛ با تکانهایی که از این دو قسمت به شاسی وارد میشود باعث خرابی و پیچش شاسی و خود موتور و جعبه دنده میشود. پس باید یک انعطاف پذیری بین محل اتصال موتور و گیربکس با شاسی وجود داشته باشد که در این زمان وجود دسته موتور کاملا حس میشود.

به یاد داشته باشید که اگر تکانها بیش از حد معینی باشد و یا فشارهای وارده به آنها زیاد شود؛ مثل هر قطعه لاستیکی دیگری خرابی دسته موتور ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

1_ترمزهای شدید و ناگهانی

2_شتابگیری

3_تعویض دنده و ضربه زدن هنگام حرکت (در زمان حرکت نباید کلاچ را یکدفعه رها کرده و پدال گاز را تا انتها فشار دهید.)

4_شرایط ناهموار جاده

برای خرید دسته موتور با ما درارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *