هنگام خرید خودرو چه سوالاتی را باید از خودمان بپرسیم؟ چه مواردی ملاک است؟!

امروز با یک موضوع مقاله متفاوت اما کارآمد در خدمتتان هستیم؛ موضوعی که هرچند ساده اما بسیار مهم در هنگام خرید خودرو میباشد. پس ما را تا انتهای این مقاله متفاوت همراهی کنید:

هیچ وسیله نقلیه ای نیست که تمام امکانات را یکجا در اختیار شما قرار دهد اما اکثر آنها بسیاری از نیاز های اولیه ی انسان را تامین میکنند.

خرید خودروی کارکرده از یک فروشنده حقیقی کار بسیار راحتی نیست ممکن است خودرو مشکلی داشته که از ظاهر آن قابل تشخیص نیست و اگر شما به موقع متوجه آن نشوید هزینه ی هنگفتی را برایتان به بار می آورد.

برای هر شخصی مسائل متفاوتی در ارتباط با خرید خودرو مطرح است. شخصی تصمیم به خرید خودرو با ظاهر خوب را دارد، شخص دیگر نیاز به یک خودرو با صندوق عقب بزرگتری دارد، فرد دیگری نیاز به خودرویی با قدرت موتوری بالاتری دارد.

پس خرید خودرو در هر خانواده با ملاک های متفاوتی مطرح میشود. اما اگر مطمئن نیستید که چه وسیله ی نقلیه ای نیاز های شما را به خوبی برطرف میکند، بهترین کار این است که یک سری سوالات اساسی را از خودتان بپرسید که با خرید کدام وسیله نقلیه میتوانید تا حدودی از دغدغه های روزانه ی خود بکاهید:

  • تعداد افراد خانوادههر خودرو معمولا پنج نفر را حمل میکند در برخی از خودرو های هاچبک ( بدون صندوق) این تعداد متفاوت است.

 

  • دنده دستی یا اتوماتیکبسیاری از خودرو های مدرن با دنده اتوماتیک کار میکنند ، اما ناگفته نماند که بسیاری از خودروهای اتوماتیک نیز قابلیت ارائه دنده دستی را نیز دارند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام حرکت و رانندگی در مناطق کوهستانی و سربالایی با دنده دستی کنترل بیشتری بر جاده و حرکت اتومبیل خواهید داشت. 

 

  • کم مصرف بودن و قدرت موتور خودرویکی از سوالاتی که باید در هنگام خرید خودرو برایتان مطرح باشد ، این است که انتظار شما از خرید خودرو ی جدید چیست؟  داشتن قدرت موتوری بالا، پائین بودن مصرف سوخت و به صرفه بودن آن از نظر اقتصادی.

موارد مهمی که باید هنگام خرید خودرو به آن توجه داشته باشید:

 

  1. ایمنی خودرو : هر خودرو ایمنی متفاوتی را دارد، این ویژگی ها میتواند به جلوگیری از تصادف و خطرات احتمالی کمک کند. 
  2.  تحت تاثیر اطرافیان و تبلیغات مختلف قرار نگیرید: یک لیست از خودرو های مد نظر خود و آنهایی که تحقیقاتی انجام داده اید تهیه کنید، میزان رضایت اطرافیان و خریداران را نیز در نظر بگیرید.
  3. ارزش خودرو را در نظر داشته باشید: سن، مسافت پیموده شده ، سطح تجهیزات بر ارزش خودرو تاثیر خواهد گذاشت.
  4. فروش های ویژه را در نظر بگیرید: همه ی افراد قدرت خرید خودروی صفر را ندارند و از طرف دیگر خودروی صفر قیمت بالایی دارد. اما گاهی برخی از نمایندگی ها به مناسبت های مختلف ممکن است فروش فوق العاده داشته باشند و شما میتوانید از این فرصت برای خرید اتومبیل مورد علاقه تان استفاده کنید.
  5. از یک مکانیک متخصص مشورت بگیرید: هرگز به فروشنده این اجازه را ندهید که به شما بگوید ماشین هیچ مشکلی ندارد و بررسی شده، شما این امکان را دارید که خودتان آن را بررسی و نزد یک فرد متخصص ببرید.
  6. خودرویی را خریداری کنید که از لحاظ تهیه لوازم و قطعات یدکی آن با مشکل مواجه نشوید.

در این میان فردی که میخواهد خودروی دست دوم خریداری کند باید سوالات زیر را نیز مطرح کرده و در نظر داشته باشد:

  • تعویض روغن ها کی بوده؟
  • فروشنده چرا قصد فروش خودرو را دارد؟
  • کارکرد خودرو؟
  • خودرو را از کجا خریداری کرده؟
  • قیمت خودرو؟
  • وضعیت بیمه خودرو؟
  • آیا فروشنده این امکان را میدهد که توسط مکانیک بررسی شود؟

 

 

امیدواریم که با ارائه این مقاله کمکی کرده باشیم به شما تا با راحتی و اطمینان خاطر خودروی مورد نظرتان را خریداری کنید   

 

شماره تماس مشاوران ما 

36610483  –  36617984  –  09121433075

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *