320

دسته:

توضیحات

برلیانس H320، در واقع نسخه هاچبک از سدان برلیانس H330 است که به دلیل ظاهر نسبتاً جذاب، توانست شرایط مطلوبی را در بازار ایران و در نبود رقیب قدرتمند داخلی برای خود مهیا کند. H320 از نظر فنی تفاوتی با مدل سدان خود ندارد و تنها تفاوت این دو، در طراحی عقب خودرو است و احتمالا هدف از ساخت این خودرو، جذب کاربران جوان بوده است. هرچند در ایران استقبال چندان خوبی از این مدل به عمل نیامد و بیشتر کاربران ایرانی به دلیل حجم بیشتر فضای بار، خرید برلیانس H330 را ترجیح می‌دهند.

برلیانس H320 در ابتدا با یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با قدرت 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر عرضه می‌شد که این موتور، در تمامی خودروهای برلیانس در ایران به کار رفته است. اما پارس خودرو پس از چندی، یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر جدید را برای محصولات برلیانس عرضه کرد که قدرتی برابر با 114 اسب بخار، و گشتاوری معادل 154 نیوتن متر تولید می‌کند. به علاوه برای هر دو موتور دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود.

از نکات مثبت برلیانس H320 می توان به قیمت رقابتی، طراحی مناسب و کیفیت ساخت مطلوب نسبت به تمامی رقبای چینی اشاره داشت. در عین حال، کوچک بودن فضای کابین، ایمنی ضعیف، بازده پایین و گیربکس ضعیف، بازار خرید وفروش ضعیف نمونه‌های دست دوم و افت قیمت بالا درهنگام فروش جزو نکات منفی برلیانس H320 برشمرده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *