چری تیگو 8 پرومکس را بشناسید

چری تیگو 8 پرومکس، توسط شرکت مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو کرمان در سال 1401 رونمایی شد.

این یک محصول دو دیفرانسیل کراس اوور و همچنین تنها خودروی کراس اوور پریمیوم و دودیفرانسیل بازار کشور ماست.

این خودرو دارای جلو پنجره برجسته تر و بزرگ تر میباشد که این امر باعث شده شکل ظاهری و قالب سپر هم تغییر کند. در قسمت عقب هم، قالب و گرافیک چراغ ها (خطرها) جدید میباشد. علاوه بر همه اینها در خودروی چری تیگو 8 طراحی دفیوزرها نیز تغییر کرده و دارای چهار خروجی اگزوز میباشد.

اما اگر بخواهیم از وضعیت داخلی خودرو بگوییم؛فضای داخلی مانند خودروی تیگو 8 پرو است و تنها تفاوت آن، اضافه شدن سه حالت رانندگی؛ گل و لای، برفی و آفرود به آن میباشد.

در واقع به علت محدودیت های گاه و بی گاه بر سر واردات خودرو در ایران، امکان عرضه خودروهای دو دیفرانسیل را ناممکن کرده است و در این شرایط تنها امید مردم برای رسیدن به خودروهای دو دفیرانسیل، مونتاژ نمونه های خارجی آنهاست. دقیقا همین اتفاق تولید فونیکس تیگو 8 پرو مکس و مدیران خودرو.

چرا برند فونیکس؟

ما تا به حال محصولات مدیران را با عنوان چری در ایران میشناختیم، اما جواب این است که؛ شرکت مدیران مدتی قبل، از جدیدترین خودروهای پرچمدار خود یعنی تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو در ایران رونمایی کرد و این خودروها با برند فونیکس رونمایی شدند؛ برندی که اکنون به نام تجاری محصولات چری در ایران تبدیل گردیده است.

مدتی بعد از عرضه خودروهای چری تیگو 7 و چری تیگو 8 پرو، خودروساز چینی نسخه پرومکس آنها را روانه بازار کرد. این نسخه از موتورهای قوی تری برخوردار است و جایگزین مناسبی برای خودروهای کره ای همچون کیا سورنتو و هیوندای سانتافه میباشد.

و دارای سیستم AWD (یا تمام چرخ محرک) میباشند.

 

رانندگی با خودروی چری تیگو پرومکس

 

 

کابین این خودرو مانند نسخه پرو از طرح سه رنگ بهره برده که در آن رنگهای نقره ای ، مشکی و مارون به کار گرفته شده است.

بخش بزرگی از کابین این خودرو که در قسمت چپ و مرکز کابین است ؛ دارای یک تو رفتگی بزرگ میباشد که با نمایشگری عریض پر شده است.

فاصله بین دو محور چری تیگو 8 پرومکس 2710 میلی متر میباشد. که این ویژگی ،این خودرو را در رده خودروهای شاسی بلند (متوسط) قرار داده است.

اصول طراحی خودروهای چری از ابتدای قرن بیست و یکم تغییر کرده که میتوانیم حاصل آنرا در خودروهایی مانند تیگو 8 پرو، تیگو 7 پرو و ام وی ام ایکس 22 پرو مشاهده کنیم.

این سبک از طراحی را در جلو پنجره با الگوی کهکشانی، چراغ های تیز و کشیده و ورودی هوای بزرگ در نواحی جانبی سپر میتوان مشاهده کرد.

 

 

چری تیگو پرومکس

 

 

در ابتدای مطلب به تفاوت نسخه ی پرو و پرومکس اشاره شد ؛ که دارای پیشرانه قدرتمند تر و سیستم AWD میباشد. فونیکس تیگو 8 پرومکس هم در مقایسه با نسخه ی پروی آن دارای موتور قوی تری است تا گشتاور و توان بیشتری برای هر چها چرخ فراهم گردد.

این خودرو به موتور دو لیتری توربو شارژر با تزریق مستقیم سوخت مجهز است که حداکثر 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور آزاد میکند.

تیگو 8 پرومکس جزء محصولات لوکس چری به حساب می آید، و به جرعت میتوان گفت در حال حاضر هیچ رقیب جدی در بازار برای این خودرو وجود ندارد.

سه شاسی بلند دو دف مشهور در بازار (هیوندای سانتافه ، سانگ یانگ رکستون و کیا سورنتو) کم کم در حال کهنه شدن هستند و تیگو 8 پرومکس جوان و صفر کیلومتر به راحتی میتواند به عنوان رقیبی برای این خودرو مطرح شود.

چری تیگو 8 پرومکس بخرم یا نه ؟ 

 

شما برای خرید یک خودرو با برند غیر چینی، که امکاناتی نظیر تیگو 8 پرومکس را به شما ارائه دهد باید هزینه ای بیش از 2 برابر قیمت این خودرو پرداخت کنید. آن هم نسخه های کارکرده که چندین سال از عمر مفید این خودروها میگذرد.

واقع بینانه بگویم اگر با خرید خودروهای چینی مشکلی ندارید تیگو 8 پرومکس یک خودروی با کیفیت چینی است که ارزش خرید بالایی دارد.

 

امکانات رفاهی چری تیگو8 پرومکس

این خودرو از نظر امکانات رفاهی و آپشن ها هیچ نقصی ندارد. مواردی چون؛ شیشه بالابرهای برقی اتوماتیک با پاور ویندوز، آینه وسط ضد انعکاس نور، آینه های جانبی تاشو برقی گرمکن دار، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سقف پانوراما، چراغهای جلو LED به همراه سیستم گردش نور در پیچ و تنظیم ارتفاع اتوماتیک، سنسور باران، سنسور نور، سنسور پارک جلو و عقب و دروبین 360 درجه، کروز کنترل هوشمند، سنسور سوئیچ و درب صندوق برقی، شارژروایرلس گوشی موبایل، صندلی های جلو با تنظیم برقی مجهز به سردکن و گرمکن و …. جزء امکانات این خودرو محسوب میگردند.

 

بنابراین هرگز نگران خرید قطعات و لوازم این خودرو نباشید. 

 

شما میتوانید انواع قطعات یدکی خودروهای چری تیگو 8 پرو و پرومکس را از سایت کارنیوال خریداری کنید. فروشگاه ما نه تنها با قیمت مناسب بلکه با تحویل به موقع نیز شما را در تهیه قطعات یاری خواهد کرد.

فروشگاه ما دارای کلیه قطعات یدکی CHERY میباشد و به راحتی میتوانید تمامی قطعات را از کارشناسان ما استعلام گرفته و خریداری کنید. در بیشتر موارد قطعات و لوازم یدکی چری تیگو 8، تیگو 5، تیگو 7 و آریزو که ما ارائه میدهیم ارزان تر از قطعاتی است که شما میتوانید از نمایندگی ها خریداری کنید، این ارزانی به این معنا نیست که اجناس ما بی کیفیت میباشد بلکه دلیل آن این است که کارنیوال مستقیما با تامین کنندگان تجهیزات و قطعات چری سر و کار دارد.

در دسته بندی خودروها میتوانید قطعات و لوازم جانبی خودروی مورد نیازتان را جستجو و بدون واسطه خریداری کنید.

 

 

 

لوازم یدکی چری تیگو8 پرومکس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *