پنج نشانه که احتمالا به زودی ماشین شما خراب میشود…

اگر به این نشانه ها توجه کنید، عمر اتومبیلتان افزایش خواهد یافت:

شاید برایتان راحت باشد که فقط اتومبیل خود را سوار شوید ، سوئیچ را بچرخانید و به مقصد خود بروید و به هیچ چیز دیگری توجه نداشته باشید؛ مگر زمانی که ماشین شما خراب شود!  اما بهتر است به این 5 نشانه ساده توجه کنید تا از گیر کردن کنار خیابان یا روشن نشدن ماشینتان در پارکینگ خانه یا هرجای دیگری ، جلوگیری کنید!

 

 

  • تعمیر و نگه داری عمومی:

اگر مدت زمان زیادی ماشین شما در حال حرکت است پس قطعات آن کمی بیشتر فرسوده میشوند. دفترچه راهنمای خودرویتان که معمولا همیشه خاک میخورد به شما خواهد گفت که چه زمانی باید لاستیک تعویض شود  همچنین چه زمانی باید مایعات مختلف مانند روغن موتور را عوض کنید. اگر مدت زمان زیادی است که ماشینتان چک نشده ، بهتر است آن را به تعمیرگاه ببرید.

 

  • آج لاستیک کم است: 

لاستیک تقریبا مانند کفش های شما عمل میکند؛ هنگامی که زیاد راه میروید ، پاشنه کفش از بین خواهد رفت و سپس چه اتفاقی خواهد افتاد؟ شما لیز میخورید! در مورد لاستیک اتومبیل نیز همین است. شما به راحتی میتوانید آج لاستیک اتومبیل خود را با یک آزمایش ساده که قبلا درباره آن توضیح داده ایم ، انجام دهید.

 

  • روغن ماشین کم شده است:

اگر اتومبیل خود را به طور مرتب به تعمیرگاه میبرید، نگران این موضوع نباشید. آیا تمایل دارید از تعمیر خودروی خود غافل شوید؟

پس مهم است که روغن موتور ماشین خود را هر چند ماه یکبار بررسی کنید.

مطمئن شوید که اتومبیل خود را روی سطح صاف پارک کرده اید ( اگرچه میتواند به مدت چند دقیقه به کار خود ادامه دهد تا مایعات کمی حرکت کنند.) درب موتور را بالا زده :

میله اندازه گیری روغن را بیرون آورده و آن را با یک حوله یا پارچه تمیز کنید ، سپس آن را تا انتها به داخل ببرید و دوباره بیرون آورده ، اگر همه چیز درست باشد رد روغن در جایی بین دو علامت نهایی پائین قرار گرفته است.

اگر میزان روغن کم شده باشد، میتوانید آن را با یک یا دو لیتر پر کنید. برای استفاده از روغن مناسب ، بهتر است تحقیق و پرس و جو کرده یا به دفترچه راهنمای اتومبیل خود مراجعه کنید.

 

  • ترمز ها: 

آیا ترمز های ماشینتان حالت عادی ندارد یا بوی عجیبی از آن می آِید؟ پس به احتمال زیاد مشکلی وجود دارد. ترمز ها از قسمت های مختلف ( لنت ، روتور، سیلندرهای هیدرولیک ، شلنگ ) تشکیل شده است و همه آنها باید به درستی کار کنند؛ البته برخی از آنها بیشتر از بقیه دچار مشکل میشوند! آیا ترمز شما صدا میدهد؟ پس احتمالا مشکل در روتور است. آیا از ترمز ها بوی پلاستیک یا سوختگی به مشام میرسد؟ پس به احتمال زیاد مشکل از لنت هاست.

اگر هر یک از این موارد به طور منظم  اتفاق بیفتد ، احتمالا قطعات مورد نظر باید تعویض گردد.

 

  • چراغ موتور روشن است: 

روشن شدن چراغ موتور میتواند نشانه این باشد که فراموش کرده اید درپوش گاز را به درستی ببندید! همچنین میتواند به این معنی باشد که اتومبیل شما فورا به تعمیر نیاز دارد! به هر معنا که باشد، وقتی چراغ موتور روشن میشود،  باید ماشین خود را در اسرع وقت به تعمیرگاه ببرید.

 

 

امیدواریم که در جهت نگه داری هرچه بهتر اتومبیلتان شما را یاری کرده باشیم. جهت تهیه قطعات خودرویتان با ما در ارتباط باشید.

36617984

36610483

36349106

09121433075

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *