همه چیز درباره سپر جیلی GC6!

همانطور که از اسم این مقاله مشخص است ؛ امروز میخواهیم در این مقاله شمارا با تاریخچه خودرو جیلی و سپر آن آشنا کنیم:

تاریخچه (کارنامک) Geely از سال 1984 شروع شد که به عنوان یک شرکت کوچک و متخصص در زمینه تولید انواع یخچال ها و قطعات یدکی واحدهای تولید آن بود.

بعد از آن جیلی در سال 1992 موتور سیکلت و دوچرخه تولید کرد که دو سال بعد یعنی سال 1994 بازار چین را در دست گرفت ؛ اولین مدل های این شرکت چهار سال بعد (1998) وارد بازار چین و در سال 2003 وارد بازار جهانی شد.

معرفی جیلی GC6

در سال 2006 خودروی Geely MK وارد بازار شد اما نباید محبوب نبودن این خودرو در میان مردم تولید آن متوقف شده است ؛ بنابراین در سال 2014 محصول جدید دیگری با نام Geely GC6 جایگزین این خودروی کسل کننده شد.

ظاهر این ماشین کاملا زیبا و دل فریب است. چراغ های جلوی آن چند ضلعی است که نمای خوبی به ماشین میدهد. جلو پنجره ماشین از اندازه مناسبی برخوردار است که در طراحی آن از زمینه مشکی استفاده شده و همین اندازه مناسب باعث شده هوای لازم جهت تنفس تامین شود.

از همه اینها که بگذریم میرسیم به سپر این خودرو…

سپر جیلی GC6 از هر نوع الیت یا اکسلنت آن قطعه ی بسیار حساسی در برابر ضربه و یا هر عامل دیگری میباشد ؛ سپر نقش محافطتی دارد که از جنس های مختلفی ساخته شده در قدیم سپر ها فلزی بودند ؛ این سپر ها از استحکام و استقامت بسیاری برخوردار بودند اما در مقابل وزن زیادی داشته و در مهار ضربه به سایر قسمت های خودرو ضعیف عمل میکردند.

از گذشته تا به امروز تولید سپرها دارای تغییر و تحولات بسیاری بودند ؛ سپرهای امروزی از ترکیب چند آلیاژ فلز ؛ فیبر کربن و پلاستیک تولید میشوند در برابر آفتاب و آب مقاوم اند ؛ انعطاف یافته و ضربه گیر اند و خاصیت آیرودینامیک دارند. ( آیرودینامیک= هوا پویا)

سپر از سه قسمت اصلی: پیشانی (پوسته) ؛ تیر عرض ( دیاق) و جاذب (ضربه گیر) تشکیل میشود ؛ البته در خودروهای مدرن با اضافه کردن برخی تجهیزات جانبی ظاهر آنها تغییر میکند اما در حالت کلی از این سه بخش تشکیل شده اند.

سپرها در زیبایی ظاهری خودرو نقش اساسی ایجاد میکنند. همچنین علاوه بر زیبایی طاهری توانایی قابل توجهی در هنگام تصادفات و کاهش خسارات وارد شده به بدنه خودرو دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *