لنت ترمز خودرو های چینی!

در این مقاله میخواهیم شما را با لنت ترمز و چگونگی عملکرد آن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید …

لنت ترمز چیست؟

لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسیله نقلیه میباشد که با به وجود آوردن اصطحکاک با دیسک یا کاسه خودرو باعث شتاب منفی در خودروی شما میشود.

لنت ترمز اولین بار در سال 1902 توسط فردریک لنکسر اختراع شد. در این مدت نه تنها شکل و شمایل ظاهری آن تغییری نکرد بلکه حتی مواد اولیه آن نیز بدون تغییر باقی ماند.

این قطعه بیشتر از هر قطعه ی دیگری در معرض اصطحکاک و گرمای زیاد قرار دارد میزان اصطحکاک این قطعه با کاسه و دیسک ترمز در حدی است که خودرو را در چند ثانیه متوقف میکند. با این اوصاف لنت ترمز ها خیلی سریع تر از دیگر قطعات خودرو فرسوده شده و تعویض به موقع آنها لازم و ضروری است.

جنس و انواع لنت ترمز!

_ لنت ترمز نیمه متالیک

_ لنت ترمز ارگانیک

_ لنت ترمز سرامیکی

لنت ترمز نیمه متالیک:

بیشتر خودرو ها از لنت ترمز های نیمه متالیک اسنفاده میکنند ؛ این لنت ها تشکیل شده از رگه های فلز مس ؛ فولاد ؛ گرانیت و رشته های برنج و زرین. ماشینهای سنگین مثل وانت ها؛ کامیون ها که وزن آنها نسبتا زیاد است و نیاز به نیروی ترمز گیری بالا دارند از این نوع لنت ها استفاده میکنند.

این لنت ها کاربرد بسیار خوبی دارند و در صورتی که از متریال(مواد) با درصد مناسب استفاده شوند؛ عمر نسبتا بالایی دارند.

لنت ترمز ارگانیک:

این لنت ها از مواد غیر آهنی مثل شیشه ؛ لاستیک و زرین از جنس کولار تشکیل شده اند.

این لنت ها نرم بوده و در دمای بالاتر عملکرد نسبتا بهتری دارند. میتوان گفت این لنت ها بعد از استفاده طولانی مدت معمولا ایجاد نویز نمیکنند. اما دوام خیلی بالایی ندارند و نیاز به تعویض زودتر از سایر لنت ها دارند.

این لنت ها به خوبی لنت های نیمه متالیک عمل نمیکنند و از این رو برای خودرو های سبک و همچنین مواقعی که نیاز به ترمزگیری شدید نیست مناسب تراند.

 لنت ترمز سرامیکی:

در ساخت این نوع لنت ها از موادی با تراکم بالا استفاده میگردد. که این مواد دوام بیشتری نسبت به لنت ترمز های ارگانیک دارند.

از جمله عواملی که این لنت ها از موادی با تراکم بالا استفاده میگردد. که این مواد دوام بیشتری نسبت به لنت ترمز های ارگانیک دارند. از جمله عواملی که این لنت ها را در بازار بسیار محبوب کرده ایجاد سر و صدای پائین ؛ گرد و غبار کم و داشتن عملکرد در طیف گسترده ای از دماست.

چه زمانی باید لنت ترمز تعویض گردد؟ 

_ خودروهای جدید مجهز به سنسور فرسودگی لنت هستند و در صورتی که زمان تعویض رسیده باشد به راننده هشدار میدهند. این چراغ در داشبورد با سیستم الکترونیکی این خودرو ها قرار دارند.

_ صدایی شبیه به جیغ در هنگام ترمز گرفتن.

_ کشیده شدن ترمز به یک سمت در هنگام ترمز گیری.

_ کاهش سطح روغن ترمز در مخزن آن.

_ نزدیک شدن پدال ترمز به کف خودرو.

_ کاهش شدید در قدرت ترمزگیری.

کارنیوال پارتس همراه شما در تهیه و تامین قطعات است پس کافیست برای تهیه قطعات خودروی خود با ما تماس بگیرید : 

36617984_3634910_-36610483

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *