چگونه قطعات یدکی اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

ما در این مطلب شما را از نحوه تشخیص قطعات یدکی اصلی از تقلبی آگاه خواهیم ساخت. هدف ما بهبود شرایط بازار لوازم یدکی میباشد پس ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

 

قطعات و لوازم یدکی هر خودرویی به طور مستقیم با امنیت جانی سرنشینان در ارتباط خواهد بود پس با توجه به این مسئله اولین چیزی که در هنگام خرید قطعات یدکی مورد نیاز خودرویتان به ذهنتان خطور میکند؛ کیفیت آن است.

 

 

با توجه به اهمیت این نکته ، وجود لوازم و قطعات یدکی غیر استاندارد در بازار باعث شده که برخی از افراد بدون توجه به عواقب و مسائل آن به سراغ خرید این گونه قطعات روند.

طبق آمار ؛ در کشور عربستان نیمی از تصادف هایی که به مرگ منجر شده اند؛ به دلیل استفاده از همین قطعات تقلبی و نامرغوب بوده است.

نداشتن استاندارد های مشخص ، کیفیت پائین قطعات تقلبی و اقدام به کپی برداری از برندهای نامرغوب توسط شرکتهای متفرقه باعث گردیده تا نیاز به همکاری برای تشخیص قطعات تقلبی از اصلی در بین مردم احساس گردد.

 

استفاده از قطعات اصلی در خودرو چه اهمیتی دارد؟

  • اولین مورد در استفاده از قطعات یدکی اصل و اورجینال ، افزایش طول عمر خودرو میباشد:

قطعات یدکی مورد استفاده از تعمیر خودرو  میتوانند عمر مفید خودرو را تامین کنند.

قطعات اصلی معمولا به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب در فرایند ساخت از بازده بیشتری برخوردار هستند. این ویژگی باعث شده تا بسیاری از خریداران تمایل بیشتری برای خریداری این قطعات داشته باشند.

در واقع بسیاری از خریداران؛ در ابتدا برای کاهش هزیته از قطعات تقلبی و نامرغوب استفاده میکنند اما غافل از اینکه در آینده ای نه چندان دور هزینه های بسیاری را به خودروی خود تحمیل میکنند.

 

  • کاهش هزینه های خودرو : 

استفاده از قعات یدکی اصلی به علت بالا بودن کیفیت و عمر آنها هزینه های جانبی خودرویتان را به حد چشمگیری کاهش خواهد داد. و شما دیگر نیازی به صرف هزینه های اضافی برای تعمیرات خودروی خود ندارید.

شاید فکر کنید که با خرید قطعات اصلی هزینه بالایی را به خود تحمیل مکنید اما در واقع شما یکبار این هزینه را پرداخت خواهید کرد و تا مدت ها از پرداخت هزینه های هنگفت تعمیرات در امان خواهید ماند. و ایرادات فنی خودروی خود را برطرف خواهید کرد.

یکی از علت های برتری لوازم اصلی نسبت به مدل های تقلبی نیز همین است.

 

 

راه ها و روش های مختلفی برای تشخیص قطعات یدکی اصلی از تقلبی وجود دارد که در ادامه این مقاله شما را با آنها آشنا خواهیم کرد:

 

  1. شکل ظاهری هر قطعه
  2. آلیاژ استفده شده در قطعه
  3. بسته بندی قطعات
  4. نوشتار روی قطعه ( کد های فنی درج شده روی قطعات)
  5. نوع جوشکاری برخی از قطعات
  6. استفاده از افراد کار بلد و ماهر

 

بسته بندی و شکل ظاهری قطعات اولین موردی است که میتواند شما را در تشخیص قطعات یدکی اصلی از فرعی یاری کند. همچنین دارا بودن نشان استاندارد و کد فنی درج شده روی قطعه از دیگر مواردی  است که قطعات اصلی را از فرعی متمایز میسازد.

در ساخت لوازم یدکی با کیفیت پائین معمولا از آلیاژ های پائین تری استفاده میگردد. نوع جوشکاری و رنگ قطعات نیز متفاوت است.

با این حال شاید برخی از افراد به راحتی نتوانند این موارد را تشخیص دهند.

خریداری قعات یدکی از فروشگاه های معتبر یکی دیگر از عواملی است که شما باید به آن توجه داشته باشید.

 

لوازم یدکی اصلی معمولا توسط عاملین فروش و یا فروشگاه های معتبر ارائه میگردند. شما با مراجعه به فروشگاههای معتبر در زمینه فروش قطعات میتوانید به راحتی قطعه ی مورد نیاز خود را تهیه کنید.

فروشگاه ما افتخار این را دارد تا با ارائه لوازم یدکی اصلی و برند های معتبر داخلی و خارجی چه به صورت حضوری چه به صورت اینترنتی خدمت رسان شما هموطنان در سراسر ایران باشد.

شما با خرید اینترنتی به راحتی میتوانید در سراسر ایران جنس خود را تحویل بگیرید.

 

 

هرگز به سراغ قطعات یدکی ارزان قیمت نروید. بسیاری از افراد برای صرف هزینه کمتر گول قیمت قطعات را میخورند. غافل از اینکه در آینده با خطرات و هزینه های سرسام آوری روبرو خواهند شد.

بنابر این اگر بر سر دوراهی مانده اید ؛ بهتر است اولویت شما خرید قطعات اورجینال باشد با اینکار شما  ریسک خرید قطعات بی کیفیت را کاهش خواهید داد. و خیال خود را از بابت کیفیت قطعه راحت خواهید ساخت.

 

 

در مجموع ، خرید لوازم یدکی دارای حساسیت و ریزه کاری های بسیار بالایی است ؛ ما با ارائه این مطلب بسیاری از موارد را ذکر کردیم که میتواند شما را  در تشخیص قطعات یاری نماید.

شما  با رعایت این موارد میتوانید بخش عمده ای اطمینان خاطر پیدا کنید و از مزایای آن در طولانی مدت بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *