پرمصرف ترین قطعات خودروهای چینی

قطعات پرمصرف به مهمترین لوازم یدکی و قطعات خودرو گفته میشود که به تعداد و تکرار مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 

 

اگرچه این قطعات پر مصرف با کیفیت بالا به فروش میرسند اما ؛ شاید به دلیل استهلاک بالای خودروها ، در مدت زمان کمتری نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا کنند.

 

اخیرا صنعت خودروسازی در کشور چین پیشرفت چشم گیری داشته است؛ به طوری که خودروهایی که در ده سال گذشته تولید شده اند ، فاصله  بسیار زیادی با محصولات جدید دارند. و با توجه به رونق وسایل نقلیه چینی در ایران ، نیاز به قطعات و لوازم یدکی این گونه خودروها نیز افزایش یافته است.

 

ناگفته نماند به علت وجود قطعات تقلبی در بازار و مشکل بودن پیدا کردن قطعات اصلی و تشخیص آنها از یکدیگر؛ عده ای از افراد از خرید این گونه خودروها صرف نظر میکنند. اما شما نگران نباشید ، چرا که میتوانید به راحتی قطعات کمیاب خودروهایی اعم از : ام وی ام ، جک  ، لیفان ، جیلی ، برلیانس ، چری ، اچ سی کراس و ... را از کارنیوال تهیه کنید.

حتما مطالعه کنید: چگونه قطعات یدکی اصلی را از تقلبی تشخیص بدهیم؟

در هر خودرو ، چه چینی چه ایرانی برخی قطعات طوعمر کمتری نسبت به دیگر قطعات دارند. و باید بعد از مدتی تعمیر یا تعویض شوند، تا از استهلاک خودرو جلوگیری شود. البته ما به شما پیشنهاد میکنیم که از تعمیر این نوع قطعات خودداری کرده و نسبت به تعویض آنها اقدام کنید.

بنابراین بهتر است هر 6 ماه یکبار خودرویتان را جهت چکاب (بررسی) نزد یک تعمیرکار ماهر برده تا مبادا از ایرادات فنی خودرویتان بی خبر باشید. چرا که این امر موجب میشود هزینه های هنگفتی را پرداخت کنید.

 

 

خرید لوازم یدکی خودروهای چینی

 

نکات مهمی که در خرید قطعات پر مصرف خودروهای چینی باید بدانید

 

قبل از معرفی قطعات پر مصرف ، نکاتی را که باید هنگام خرید رعایت کنید را به شما میگوئیم :

خرید قطعات با کیفیت بیشتر از هر چیز دیگری حائز اهمیت است ، پیدا کردن لوازم و قطعات یدکی از فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های موجود در سطح شهر کار دشواری نیست ؛ نکته مهم اطمینان از اصل بودن و کیفیت این کالاهاست.

 

  • قبل از خرید قطعات ، اول باید اطمینان حاصل کنید که به چه قطعه ای نیاز دارید ، کد فنی ( درج شده بر روی قطعه ) به شما کمک خواهد کرد که محصولات مورد نظرتان را سریع تر و راحت تر پیدا کنید.

 

  • برای تامین قطعات و لوازم پر مصرف ، از خرید قطعات کارکرده یا به اصطلاح دست دوم و در حد نو خود داری کنید. چرا که این قطعات در حالت آکبند بودن ؛ طول عمر کمتری نسبت به سایر قطعات دارند ، چه برسد به قطعه ی استوک !

 

  • حتما به تاریخ تولید و تاریخ انقضای قطعات توجه کنید. چرا که بسیاری از قطعاتی که شماره شناسایی یا تاریخ تولید و مصرف ندارند، تقلبی بوده و با نصب آنها بر روی خودرو آسیب جدی به خودرو وارد میگردد.

 

 

 پرمصرف ترین قطعات یدکی خودروهای چینی

 

خودروهایی چون : جک ، جیلی ، ام وی ام و لیفان بیشتر از سایر خودروهای چینی در اکثر خانواده ها به چشم میخورند.

هر کدام از آنها یک سری لوازم و قطعات جانبی دارند که تقاضا برای خرید آنها بیشتر است.

قطعات پر مصرف را میتوان قطعاتی معرفی کرد که در هر بخش خودرو در حال کارکرد میباشد.

قطعاتی مثل :

لنت ترمز ، انواع تسمه (تسمه تایم ، تسمه دینام ) ، شمع ، دیسک و صفحه ، رینگ و پیستون ، واشر سر سیلندر ، واتر پمپ ، کمک فنر و ….

 

قطعات پرمصرف خودروهای چینی

 

نمونه هایی از پرمصرف ترین قطعات خودروهای چینی محسوب میشوند.

این قطعات در سایر خودروها هم وجود دارند اما در خودروهای چینی پیوسته در حال کار کردن هستند و در مدت زمان کمتری نیاز به تعویض دارند.

همیشه در هر امری پیشگیری بهتر از درمان است. در خودروهای چینی نیز تعویض به موقع قطعات ، از خسارات بیشتری جلوگیری خواهد کرد.

 

لاستیک خودرو نیز یکی از قطعات مهم و پر مصرف خودرو میباشد که بدون آن خودرو توان حرکت را از دست میدهد.

لاستیک ها در انواع و مدلهای مختلفی تولید میشوند. مثل لاستیک خودروهای سواری و شهری ، خودرو های شاسی ، اسپرت و … علاوه بر این شما لاستیک را باید با توجه به آب و هوای شهر و محل سکونت خود انتخاب کنید.

 

 

لاستیک ام وی ام

 

 

 

تسمه تایم خودرو : ما در گذشته و در مقالات قبلی درباره ی اهمیت تسمه تایم در خودرو به صورت جداگانه صحبت کرده ایم ؛ تسمه تایم یکی دیگر از قطعات پر مصرف و مهم در خودرو تلقی میشود که پاره شدن و آسیب به آن عواقب زیادی را با خود به همراه دارد.

حتما بخوانید: پاره شدن تسمه تایم و عواقب آن

 

 

خرید تسمه تایم خودرو

 

 

چراغ خودرو : چراغ نقش بسزایی در هنگام رانندگی در شب ایفا میکند. در واقع نقش چشم را در انسان دارد. بسیار ضروری است که از سالم بودن چراغ ها اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

چراغ خودرو

 

قطعات موتوری چون : سرسیلندر ، واشر سر سیلندر ، شمع ، سوپاپ دود و هوا ، رینگ و پیستون و … از دیگر قطعات پر مصرف خودروهای چینی است که باید نسبت به تعویض به موقع آنها اقدام شود.

 

مهم نیست کدام مدل از خودروهای چینی را دارید ؛ قطعه ای که باید بیشتر از همه تعویضن  کنید، فیلتر روغن است.

روغن موتور و فیلتر روغن راهر 5000 کیلومتر تا 20000 کیلومتر تعویض کنید.

فیلتر هوا نیز یکی دیگر از قطعات پر مصرف است که باید به طور منظم تعویض شود. بیشتر سازندگان خودرو ، تعویض این قطعه را در حدود 40000 کیلومتر توصیه میکنند.

اما هر زمان کثیفی احساس کردید آنرا تعویض کنید. با توجه به جاده های ناسالم و آسفالت نشده و سنگ ریزه های فراوان ، طول عمر این قطعه تا حد زیادی کاهش می یابد.

این قطعه قیمت بسیار بالایی ندارد. بنابر این هرگز در صورت نیاز در تعویض آن تردید نکنید.

 

لنت ترمز یکی دیگر از قطعات پر مصرف است. که به موقع نسبت به تعویض آنها اقدام کنید چرا که عوض نکردن به موقع لنت ها باعث آسیب به دیسک چرخ ها شده و ناچار میشوید دیسک را هم تعویض کنید.

 

لنت ترمز خودرو

 

 

سیستم تعلیق : اجزای تشکیل دهنده سیستم تعلیق دائما تحت فشار هستند. یکی از مهمترین قطعات این بخش ، میل تعادل یا میل موجگیر ها هستند.

 

سیستم تعلیق خودرو

 

 

وظیفه این قطعه جذب کلیه دست انداز ها و چاله هاست. پس بنابر این طبیعی است که بیشتر از دیگر قطعات نیاز به تعویض داشته باشند.

 

قطعه ی مهم و پرمصرف دیگر در خودروهای چینی شمع است.

در کلیه خودروها ؛ وظیفه شمع هاست که مخلوط هوا و سوخت را مشتعل کرده تا احتراق ایجاد شود. و خودرو را به حرکت درآورد.

با گذشت زمان الکترود مرکزی شمع فرسوده شده و از بین میرود و دیگر جرقه نمیزند، در این حالت حتما باید شمع ها تعویض گردند.

 

 

الکترود مرکزی شمع خودرو

 

 

 

آخرین مورد از پرمصرف ترین قطعات خودروهای چینی سنسور های اکسیژن هستند.

این قطعه برای تنظیم مخلوط هوا و سوخت ورودی به موتور خودرو مورد استفاده قرار میگیرند. سنسور اکسیژن روی سیستم اگزوز نصب شده و مقدار سوخت باقی مانده در دود اگزوز را که سوخته نشده است کنترل میکند.

 

به علت بالا بودن دمای این بخش از خودرو در طولانی مدت به اجزای داخلی سنسور آسیب رسانده که باید به موقع نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

اگر سنسور اکسیژن به درستی عمل نکند ، میتواند آسیب جانبی به سایر قطعات مانند مبدل کاتالیزوری و سیستم کنترل آلایندگی شود. و هزینه بسیاری را تحمیل کند.

 

فرقی نمیکند خودروی شما آمریکایی باشد یا چینی ، بزرگ باشد یا کوچک ، کم مصرف باشد یا پرمصرف ، در هر صورت و در هر مقطعی که باشد نیاز به تعمیر دارد.

 

پرمصرف ترین قطعات خودرو را در زمان معین تعویض کنید و کار امروز را به فردا موکول نکنید. 

چرا که منجر به پرداخت خسارات جبران ناپذیری خواهید شد. 

 

سوالات متداول

 پرفروش ترین خودروهای چینی در ایران کدامند؟

نسبت به ده سال گذشته فروش و عرضه ی خودروهای چینی رشد چشمگیری داشته اما در میان همه ی آن ها خودروهای ام وی ام : X22  ، X33 ، 110  . خودروهای جک : S5 و j5  و در چند سال اخیر خودروهای گروه ام جی نیز جزء پرفروش ترین ها قرار دارند.

پرتقاضا ترین لوازم یدکی در بازار کدامند؟

امروزه در بازار خودروهای چینی تقاضا برای قطعات و لوازم جلوبندی ، تسمه تایم و دینام ،لوازم موتوری چون : واتر پمپ ، اویل پمپ و… بیشتر است.

چه زمانی باید تسمه تایم خودروهای چینی تعویض گردد؟

این یک سوال کلی است. و میتوان گفت که نمیشود طول عمر مشخصی برای تسمه تایم معین کرد. اما اگر خودروی شما 60000 کیلومتر مسافت را طی کرده و یا با توجه به تاریخ انقضای تسمه حدودا بین 3 الی 5 سال از انقضای آن گذشته ، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

با  کارنیوال  در ارتباط باشید

36617984

36610483

09121433075

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *