عوامل مختلف استارت خوردن و روشن نشدن خودرو چیست؟!

دلایل و عوامل بسیاری برای این مشکل وجود دارد اما همیشه برای گرفتن تصمیم درست باید از ساده ترین علت ها شروع کرد تا بیهوده زمان از دست نرود.

 

مشکلات الکتریکی استارت نخوردن خودرو: 

  • چک کردن فیوز ها
  • خوردگی باطری
  • سوئیچ بد
  • باطری غیر قابل استفاده و از کار افتاده
  • اشکال در سیستم اتصالات استارت

و …

  1. بعضی خودرو ها فیوزی وابسته به استارت اتومبیل دارند که میتواند مشکل استارت شما را به ساده ترین و ارزان ترین شکل ممکن برطرف کند؛ پس همیشه قبل از هر اقدامی فیوز های خودرو را چک کنید.
  2. استفاده بیش از اندازه از باطری در طولانی مدت موجب خورده شدن و یا جرم گرفتن اتصالات آن خواهد شد. این خوردگی در بسیاری از موارد ارتباط باطری با دیگر قطعات خودرو را قطع میکند و مانع از استارت خوردن خودرو میشود.
  3.  بسیاری اتفاق افتاده که سوئیچ معیوب ، علت اصلی استارت نخوردن بوده ؛ چنانچه از کار کرد باطری و دیگر عوامل اطمینان دارید ، سوئیچ را در حالت باز قرار داده ( نه حالت استارت کامل) در این حالت اگر چراغ های هشدار روشن نشدند ، مشکل از سوئیچ میباشد.
  4. یکی از علل شایع در استارت نخوردن خودرو باطری از کار افتاده میباشد. برای تشخیص این مورد، خودرو را باطری به باطری کرده در صورت استارت خوردن ، فورا باطری خودرو را تعویض نمائید.
  5.  خوردگی باطری فقط باعث صدمه دیدن اتصالات مربوط به باطری نخواهد شد ، گاهی به دیگر قطعات الکترونیکی به خصوص بخش های مربوط به استارت هم لطمه میزند.

شما با تستر های مخصوص و همچنین رعایت نکات ایمنی میتوانید این علت را بررسی کنید.

البته عوامل دیگری هم در استارت نخوردن و بد استارت خوردن خودرو موثر خواهند بود که در ادامه مقالات به بررسی آنها میپردازیم.

اما دلایل استارت نخوردن خودرو به هنگام گرم بودن بودن آن چیست؟

تا به حال با استارت نخوردن خودرو در یک روز گرم تابستانی مواجه شده اید، عواملی از جمله:

  1. سوخت اتومبیل
  2. باتری
  3. روغن خودرو
  4. خنک کننده خودرو و …

 

عوامل استارت نخوردن خودرو در هنگام سرما و فصل زمستان چیست؟

حتما به خاطر دارید که در زمانهای قدیم در فصل سرد سال وقتی از خواب بیدار میشدیم و زمین را پوشیده از برف میدیدیم بسیار خوشحال میشدیم ، اما در همان لحظه با چهره مضطرب و نگران پدرانمان برخورد میکردیم که نگران استارت نخوردن خودرویشان و دیر رسیدن به محل کارشان بودند.

استارت نخوردن در فصل سرما ، معمولا پس از خاموش بودن طولانی مدت خودرو اتفاق می افتد. زیرا دمای موتور با سرمای هوا بسیار کاهش می یابد.

  • ضعیف شدن یا خوبیدن باتری 

یکی از علل رایج استارت نخوردن و روشن نشدن ماشین ها در فصل زمستان ، خوابیدن باتری خودرو میباشد.

هنگامی که هوا سرد است مقدار برانگیختگی و حرکت الکترون ها در باتری خودرو برای منتقل کردن جریان برق افت پیدا کرده ، و همین امر باعث عملکرد مناسب و یا ضعیف باتری خواهد شد. در صورتی که عمر باتری شما تمام نشده باشد، نیازی به خرید باتری جدید وجود ندارد و فقط باید باتری مجدد شارژ گردد.

  • تبخیر بنزین با تاخیر

جهت روشن شدن خودرو باید بنزین، مایعی که در آن قرار دارد به بخار تبدیل گردد. این تبدیل شدن در هوای سرد و فصل زمستان بسیار مشکل و دیر انجام میگیرد که همین امر باعث عدم احتراق آن میگردد.

و اما رانندگان برای برطرف کردن این مشکل ؛ باید از روش اسپری کردن محلول اتر در موتور استفاده کنند؛ زیرا از نظر شیمیایی این مایع با سرعت بیشتری نسبت به بنزین تبخیر میگردد و آتش میگیرد. اما قبل از انجام خودسرانه این کار ما به شما پیشنهاد میکنیم رفع این مشکل را به متخصص این کار و مکانیک خودرو بسپارید.

 

موارد ذکر شده از رایج ترین و اصلی ترین علل استارت نخوردن خودرو در هر فصلی میباشد.ما سعی داریم تا با در اختیار گذاشتن این اطلاعات ، سلامت خودرو و رانندگی بدون دردسر را برای شما به ارمغان بیاوریم.

 

36617984

36610483

36349106

09121433075

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *